Pa tako lep je bil…

Napisal Jurij Jeršin Obvjavljeno v dne 05. septembra 2016

V petek zvečer se z Markotom in Matevžem zmenimo, da gremo v soboto zjutraj po slovenski gor in nato čez kugyeve police pa na Triglav. Zjutraj se ob 5.00 odpravimo z Rateč, ko pa pridemo v Vrata na parkirišče že kar manjši šok. Avtomobilov toliko, da komaj dobimo prostor za parkirati. Nato se opremimo z rukzaki in jo mahnemo. Med hojo veselo klepetanje nas treh ohranja odlično motivacijo. Po poti pa nas manjši  šok iz parkirišča še dodatno šokira, saj se v vse smeri vijejo gruče ljudi. Ko pa pridemo do vstopa v slovensko smer, ponovno kolona. V ospredju zagledamo florostenčni čeladi kakršno nosimo tudi mi in se sprašujemo le kdo je to. Nato pa po prehitevanju ljudi pridemo do teh čelad in pod njo se skrivata Jure Noč(GRS Mojstrana) in Peter Zupančič(GRS Ljubljana), katera imata v svoji navezi ljudi, ki jih peljeta na Triglav. Skupaj nadaljujemo pot in se vmes pogovarjamo, nato pa krik in ropot, ki nam preruka kosti in požene adrenalin v kri. Sekundo zatem pa opazimo kako mimo nas v grapi nekaj leti mimo nas po grapi navzdol. Takoj se zavemo, da je to nesreča in to zelo huda. Steče akcija. Reševalci treh različnih postaj začnemo z delom, kot bi bili vsak dan skupaj. Marko pograbi telefon in pokliče center. Jaz, Matevž in Jure pa takoj vsak po svoje vstopimo v grapo, da bi našli padlega. Nato zagledamo negibno telo za balvanom .Poškodbe so hude, stanje ponesrečenca grozno. Jure z svojim zdravniškim znanjem takoj ob pristopu začne z sproščanjem dihalnih poti. Marko ta čas komunicira z centrom in ekipo GRS na Brniku. Na srečo je bilo tačas, tako kot mi, nekaj reševalcev privat v steni. Medtem ko Jure oskrbuje ponesrečenca, jaz, Matevž in Peter naredimo vrvno ograjo, da se zavarujemo v nevarni grapi. Mimo nas švigajo kamni in skale, nekako zavarujemo in oskrbujemo ponesrečenca, nato pa čakamo na ropot, ki nas reševalce nekako malo pomiri. Zvok helikopterja in glas pilota, ki prosi da ga navigiramo do mesta nesreče. Iz helikopterja se z vso potrebno opremo spustijo letalec reševalec Samo Žnidaršič, dr. Peter Najdenov in policist Darko Krapež. Z dodatno zdravniško opremo Jure in Peter oskrbujeta ponesrečenca, ostali jima pomagamo kar nam rečeta. Delamo kot bi bili uigrani in bi bili skupaj vsak dan. Ponesrečenca damo na zajemalna nosila, nato v vakuumsko blazino in vse skupaj zapakiramo v helikoptersko vrečo. Marko pokliče helikopter nazaj, najprej se v helikopter dvigne Jure, nato še dr. Peter z ponesrečencem in že odhitijo v jeseniško bolnišnico. Ostali tačas pospravljamo razdejanje ki je ostal po oskrbi ponesrečenca, nato še podremo vrvno ograjo in se odpravimo nazaj na pot. Medtem ko čakamo de se helikopter vrne in odloži Jureta in pobere Samota in policista, izvemo da si je planinka 200m nad nami poškodovala ramo. Helikopter se hitro vrne in že poberejo drugo poškodovanko ter še njo odpeljejo v jeseniško bolnišnico. Tačas se do nas spusti tudi skupina a katero je bil ponesrečeni. Vsi so vidno pretreseni, šokirani, mehkih nog… Le mrki pogledi, brez besed ,preletavajo med nami in njimi. Skupaj začnemo s sestopom. Čez težji del vstopa v smer jih lepo enega po enega varno spustimo na trdna tla, nato sestopimo v Vrata. Tam skupaj spijemo eno pijačo, manjši pogovor, nato se odpravimo vsak po svoje, mi proti Ratečam, oni v jeseniško bolnišnico. Vmes Marko dobi klic in pove, da so morali ponesrečenca v bolnišnici še enkrat oživljati in da je stanje zelo slabo. Čez nekaj ur dobi ponovni klic, klic ki ga noče prijeti nihče, ponesrečenec je zaradi grozovitih poškodb žal umrl. Vsem nam je žal, vendar smo storili vse kar je bilo v naši moči in storili smo vsi vse 100%. Tako se je sobota, ki nas je zjutraj obsijala z soncem ,končala zavita v črno. Preveč lep dan je bil-za smrt.